Keresés ebben a blogban

Örök béka / Joe Haldeman

2043-at írunk, tombol a Ngumi Háború. Az ellenség korlátozott nukleáris csapást mért Atlantára, és
Julian Class a harcmezőktől távol, egy számítógéphez csatlakoztatva szolgálja hazáját, de a rá nehezedő pszichikai nyomás elől így sincs menekvés. Mert hiába választják el a katonát kilométerek százai azoktól, akikre éppen lő, a kiontott vér mégis kitörölhetetlen nyomot hagy lelkiismeretén.
Ekkor egy új tudományos áttörés egyszeriben mindent megkérdőjelez. Érdemes-e tovább harcolni kicsinyes, emberi érdekekért, ha a világegyetem egyetlen gombnyomásra megszűnhet létezni? Mások azonban másként teszik fel a kérdést: érdemes-e megőrizni a világegyetemet, ha semmi másra nem használjuk az élet csodáját, mint hogy minél nagyobb pusztítást vigyünk végbe?

Joe Haldeman több mint húsz év után tért vissza az Örök háborúban először fölvetett gondolatokhoz, de ezúttal a valósághoz közelibb helyszínt és időt választott, hogy olvasói még húsbavágóbbnak érezzék a regény tétjét. Vállalkozása sikerét a kötet által elnyert Hugo-, Nebula- és John W. Campbell-díjak igazolják.


„Korunk egyik legprófétaibb írója.”
– David Brin, az Existence szerzője

„Hatalmas érzelmi lökést ad… Haldeman, mint mindig, ezúttal is éretten és erőteljesen ír a háború szörnyűségeiről, s arról, hogy az ember képtelen felülemelkedni erőszakos természetén.”
– Publishers Weekly
nekik is elpusztult két városuk. A harc azonban folyik tovább, és legfőképp távirányított, szinte sérthetetlen robotokkal, drónokkal vívják.

Családi életre és kapcsolati kultúrára felkészítés/ szerk. Dr. Komlósi Piroska

Sokan vették örömmel a hírt, amelyből kiderült: a 2013-ban induló új nemzeti alaptantervben helyet
E kötet szerzői a CSÉN munkacsoport tagjai. Olyan szakemberek, akik évtizedes tapasztalattal rendelkeznek az érintett területeken (Fiatalok az Élet Küszöbén, Boldogabb családokért iskolai program, családterapeuta képzés, családi kommunikáció fejlesztése, stb.). Ők alakították ki közösen azokat az oktatási és képzési modulokat, amelyeket azután sikerült beépíteni a nemzeti alaptantervbe és a kerettantervekbe, ahol megjelenhetnek egyrészt az egyes tantárgyba integrálható szemléletként, másrészt a Technika, életvitel és gyakorlat, az Erkölcstan, valamint az Etika tantárgyak keretében, illetve önálló, választható tantárgyként is.
Tudván, hogy a szakemberek felkészítésében az olvasnivaló mellett a szemléletformálás, a kompetenciák és készségek erősítése is elengedhetetlen, Kopp Mária fontosnak tartotta, hogy mielőbb elinduljon a pedagógusok továbbképzése a családi életre felkészítés tematikájával. Ezt a feladatot a Károli Gáspár Református Egyetem vállalta, és 2012-ben akkreditáltatott egy 40 órás Családi életre nevelés programot. A Budapesten és több vidéki városban folytatott képzést a Debreceni Egyetem is elindította 2014-ben. A képzés pedagógusoknál kötelező továbbképzésként elfogadott kurzus, ugyanakkor más, gyermekekkel és családokkal foglalkozó szakemberek számára is hasznosnak bizonyul.
E kötet 10 tanulmánya a családi életre és kapcsolati kultúrára való felkészítés főbb témaköreinek az oktatásához kíván segítséget nyújtani, igyekezve az elméleti ismeretek mellé gyakorlati, módszertani eszközöket is felkínálni.
A kötet olvasója mind a saját családi önismeretéhez, mind szakmai fejlődéséhez egyaránt értékes ismeretekkel gazdagodhat, s a pedagógusok továbbképzésében szinte nélkülözhetetlen
kap a családi életre és kapcsolati készségre nevelés témaköre. Prof. Dr. Kopp Mária a Népesedési Kerekasztal néven működő szakmaközi csoporton belül elindított egy Családi Életre Nevelés (CSÉN) munkacsoportot. Az lett a céljuk, hogy a kerettantervek számára kidolgozzák a legfontosabb témaköröket és kompetenciákat, amelyek a családi életre való felkészítéshez szükségesek. 

Forrás: Bookline

Mindennapi kríziseink

A mindennapok nyelvezetében a krízis szót általában negatív értelemben használjuk. Félre-rettegve,
Ennek a gondolatnak a jegyében ajánljuk kötetünket a laikusok és szakemberek számára.
gyakorta szégyellve ejtjük ki, vagy tehetetlenül kiabáljuk - de bármi módon is reagálunk is, a a melyben az érzés ugyanaz: kétségbeesés. A krízis azonban nem feltétlenül jelent pusztulást, A válság magában rejti a változás és a választás lehetőségét egyaránt, és ezzel magában hordozza a reményt: a túlélésre és a fejlődésre.

Forrás: Bookline

Egy űrhajós tanácsai Földlakóknak / Chris Madfield

CHRIS HADFIELD évtizedekig készült az űrrepüléseire, majd csaknem négyezer órát töltött a
világűrben. Eközben svájci bicskája segítségével behatolt egy űrállomásra, repülőgépe vezetése közben ártalmatlanná tett egy élő kígyót és átmenetileg elveszítette a látását, miközben egy Föld körül keringő űrhajó külső oldalán lógott. Hadfield ezredes sikereinek – és túlélésének – a titka az a szokatlan életfilozófia, amelyet a NASA-nál tanult meg: „készülj fel a legrosszabbra – azután élvezd minden pillanatát!”
Az Egy űrhajós tanácsai földlakóknak című könyvében Hadfield ezredes beavatja az olvasót az űrhajóskiképzés és a világűr meghódításának legmélyebb titkaiba, hogy megmutassa, hogyan válik a lehetetlen is lehetségessé. Meghökkentő és szórakoztató történetein keresztül átérezzük az űrhajók indításának feszült izgalmát, az űrséták megigéző csodáját és a válsághelyetekben kötelező higgadt reagálást és mérlegelést. Kifejti, hogyan tör utat magának a józan ész a tettek mezején – és ez milyen boldogságot okoz. A világűrben saját, rendkívüli tapasztalataiból vonta le az ösztöneinknek ellentmondó tanulságot: ne képzeld magad elé a sikert, törődj azzal, amit mások gondolnak és küzdj meg a legapróbb részletekért is.
Mi talán soha nem leszünk képesek Hadfield ezredeshez hasonlóan robotot építeni, űrhajót vezetni, zenés videoklipet készíteni vagy alapvető sebészeti beavatkozást végrehajtani a súlytalanságban. Ám ez az életszerű és felfrissítő bepillantás nekünk is megmutatja, hogyan kell űrhajósként gondolkozni. Emellett alapvetően megváltoztatja a földi életre – különösen a sajátunkra – vonatkozó szemléletmódunkat.

Forrás: Bookline

Köddé vált elefánt / Murakami Haruki

A Köddé vált elefánt című kötet Murakami Haruki korai novelláinak legjavából válogat. Rafinált
A kötet tizenkét év novellatermését fűzi egy csokorba. A rövid elbeszélések már előrevetítik azoknak a kultikussá vált nagyregényeknek a sokkal összetettebb és bonyolultabb világát, amelyek meghozták a nagy áttörést, és Murakamit a világ egyik legismertebb, legolvasottabb szerzőjévé emelték.
olvasmányok ezek, látszólag egyszerűek, mégis súlyosak. Különös, felkavaró és elgondolkodtató élmény valamennyi. Többségünk mégis azért szereti Murakamit, mert a szerző a megismerhetetlent járja körül, az olvasó pedig szeret belemerülni a misztikus, talányos, sokszor átláthatatlan meseszövésbe.


Forrás: Bookline

Jól szeretni / Vekerdy Tamás

Megismerlek és elfogadlak.
Olyannak, amilyen vagy.
A te teljes világodat.
Aki jól szeret, az megismer és elfogad
saját világát kitágítja a másik felé.
Befogadja őt.

"Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy valakit is érdekelni kezd, amit itt vagy ott mondott, leírt, és úgynevezett 'előadásokra' hívják, akkor azt kell átélnie, hogy ezeknek az együttléteknek, legalábbis az ő számára, a hasonlíthatatlanul jobb, felpezsdítőbb, szórakoztatóbb része az, amikor a megjelentek elmondják kérdéseiket, aggályaikat, ellenvetéseiket, egyszóval megnyilatkoznak. Nagyszerű érzés hallani, amikor a négy-ötszáz fős (esetleg nagyobb) hallgatóságból egy kedves nő vagy férfi feláll, és bevilágító erővel mondja el személyes tapasztalatait, személyes példáját, ami megeleveníti az egész együttlétet.

Ebben a könyvben a találkozásoknak ezt a részét, illetve a kérdésekre adott válaszokat találja meg az Olvasó. Nem kérdés-felelet formájában, hanem a kérdéseket, az elmondott eseteket is beledolgozva az egyes témákról szóló részecskékbe. (Így hát szerzőtársak vagyunk – hat-nyolc év néhány száz megszólalójával.)
Míg az előző kötetben, az Érzelmi biztonságban az előadások válogatása jelent meg, itt ezeké a közös beszélgetéseké.

És, igen, ezek a beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy miképp is kellene, hogyan is lehetne ezt az együttélést – a gyerekkel és tágabban: egymással - jól csinálni, hogyan is lehetne jól szeretni. Akármerre ágaznak is el az egyes témák, a mélyükben mindig ez a kérdés lapul. Ott húzódik meg, és sokszor felfűti a beszélgetést.
Kicsit szorongok. Vajon ebből a felfűtöttségből sikerül-e itt, a következő lapokon valamit is visszaadni?"
Vekerdy Tamás

Forrás: Bookline

Az optimista gyermek / Martin Seligman

Jó hír: az optimizmus tanítható és tanulható, állítja Martin E. P. Seligman, a téma világhírű kutatója,

És hogy mindez miért fontos? Mert az optimista szemlélet velejárója nemcsak a jobb hangulat, a jobb teljesítmény, a jobb problémamegoldás, a nagyobb kreativitás, hanem „a jobb fizikai egészség – erősebb immunrendszer, kevesebb fertőző betegség és orvosi vizsgálat, a szív- és érrendszeri megbetegedések alacsonyabb valószínűsége és talán még a hosszabb élettartam is”. És bár az optimizmust Seligman sem tekinti csodaszernek, meggyőző érveket hoz amellett, hogy szilárd értékekkel és ambícióval társulva ez az az eszköz, amely lehetővé teszi az legnagyobb egyéni teljesítmények elérését.

Mi más lehet a boldog élet záloga, és lehet-e több, amit egy szülő gyermekének megadhat?
aki a Flow-elmélettel világhírt szerzett Csíkszentmihályi Mihály mellett a pozitív pszichológia egyik meghatározó alakja. Könyvében, melyet „minden szülőnek a leggazdagabb körülmények között élőktől a legszegényebbekig és minden gyereknek a bölcsőtől a serdülőkor végéig” ajánl, lépésről lépésre mutatja be azokat a gyakorlatban is alkalmazható technikákat, amelyekkel a pesszimista gondolkodásmód optimistává alakítható. A szerző könyvében hosszú évek kutatásai alapján magyarázza el felnőtt olvasóinak elgondolásának lényegét, mely alapján az olvasó önmagában és gyermekeiben is elvetheti az optimizmus éltető magvait.

Forrás: Bookline

Fiatalok az újkapitalizmusban / Gazsó ferenc, Laki László

A kilencvenes évek rendszerváltó folyamatai szinte a végletekig kiélezték a társadalom generációs
tagoltsága mentén kialakult ellentmondásokat. Az empirikus tények arra utaltak, hogy nem múlékony problémáról, átmeneti zavarokról van szó. Az országban kialakuló és konszolidálódó újkapitalizmus a társadalom szélsőséges polarizálódásával, a tömeges elszegényedéssel, státusvesztéssel és a fiatal nemzedéket különösen érzékenyen érintő növekvő esélyegyenlőtlenségekkel fonódott egybe. A könyv hátterét képező kutatások elsősorban arra a kérdésre keresték a választ, hogy a rendszerváltozás fogalomkörével jelölt társadalmi átalakulás milyen feltételeket kínál a felnövekvő nemzedék számára. Valójában mit hozott az országra köszöntött újkapitalizmus a fiatal nemzedéknek?

Forrás: Bookline